خرید لپ تاپ استوک   
بهترين مغزها در دوران بارداري  اگاهي از برترين مقالات حوزه آجيل و خشكبار اگاهي از برترين مقالات حوزه آجيل و خشكبار .

اگاهي از برترين مقالات حوزه آجيل و خشكبار

بهترين مغزها در دوران بارداري

بهترين مغزها در دوران بارداري

 

اهميت تغذيه در بارداري :

برنامه ي غذايي و تغذيه ي سالم در زندگي ما انسان ها از اهميت زيادي برخوردار مي باشد به خصوص اگر خانم ها دوران بارداري را سپري كنند، توجه ويژه تري را به خود اختصاص مي دهند. تغذيه اي كه علاوه بر خود، سلامت جنين را هم در بر گرفته و دقت را بيشتر مي كند.

بارداري سالم نيازمند رعايت نكات زيادي مي باشد كه مي توان گفت مصرف روزانه مغزها و خشكبار در اولويت قرار دارد. مغزها و خشكباري كه سرشار از ويتامين و املاح معدني بوده و ميل كردن آن ها باعث رشد و تكامل جنين مي شود.

ويتامين ها و املاح معدني مورد نياز دوران بارداري :

  • كلسيم : تكامل يافتن استخوان هاي جنين
  • آهن : توليد هموگلوبين، عملكرد عروق خوني، جلوگيري از كم خوني
  • ويتامين ها : جلوگيري از نقص در سيستم عصبي جنين، رشد و تكامل استخوان بندي، متابوليسم و رشد مغز، تقويت سيستم عصبي و قلب، جلوگيري از كم خوني، رشد و نمو جنين
  • امگا3 : رشد مغز و سيستم عصبي مركزي، جلوگيري از كاهش خطر افسردگي پس از زايمان
  • فيبر : جلوگيري از يبوست و هموروئيد، آزادسازي گلوكز در خون
  • منيزيم : سلامت دندان و استخوان، تنظيم ميزان قندخون و عملكرد صحيح پروئين هاي بدن، رشد و ترميم بافت هاي بدن، كاهش احتمال زايمان زودرس

تامين ويتامين ها و مواد معدني با مصرف مغزها :

  • فندق :

مصرف دوبار در هفته فندق از الزامات است چراكه منبعي غني از ويتامين E و آهن است كه باعث تقويت و رشد بهتر بافت اندام هاي عضلاني و ادامه حيات جنين و همچنين درمان كم خوني هاي ناشي از كمبود آهن براي مادران باردار مفيد مي باشد. با توجه به اين موضوع كه فندق كالري زيادي دارد بايد اشاره كرد كه كالري آن هيچ آسيبي به مادر و جنين نمي رساند چراكه در فندق هيج نوع كربوهيدراتي وجود نداشته و همچنين براي توليد شير مادران باردار منبع غذايي پراهميتي مي باشد.

  • o        پسته خام : 

يك مغز خوشمزه و مقوي مي باشد كه به عنوان يك ماده غذايي گياهي و نيروبخش نام برده شده و به دليل وجود قابل توجهي پروتئين، فيبر، آهن، فولات، كلسيم، پتاسيم در خود، نياز مادر باردار و جنين را تامين مي كند.

مصرف پسته فوايد فراواني از جمله درمان كم خوني ناشي از بارداري، از بين بردن التهاب و بهبود درد مفاصل يا تورم، كمك به رشد ماهيچه ها، كاهش كلسترول بد و افزايش سطح كلسترول خوب در خون، تقويت سيستم ايمني بدن، جلوگيري از عفونت در دوران بارداري، درمان يبوست و جلوگيري از آن، كمك به رشد مغز جنين و سلامت چشم ها دارد.

نكته: توجه داشته باشيد كه مصرف پسته دركنار فوايد فراواني كه دارد، نبايد در مصرف آن زياده روي شود چراكه باعث بروز خطراتي براي مادر و جنين مي شود. بهتر است از پسته روزانه تنها 10 تا 20 عدد استفاده شود.

  • o        بادام هندي :

به دليل وجود ريزمغذي ها و ويتامين هاي مختلف از جمله منيزيم، پتاسيم، فسفر، روي، كلسيم، آهن، فولات، فيبرغذايي، پروتئين و چربي مفيد به حفظ سلامت عمومي بدن و تامين انرژي مادران باردار كمك فراواني مي كند.

  • گردو :

يك مغز مقوي و پرخاصيت است كه منبعي سرشار از ويتامين و فسفر بوده كه تاثيرات مفيد زيادي بر روي مادر و جنين مي گذارد. مصرف گردو در دوران بارداري باعث بالا رفتن ضريب هوشي فرزند، تقويت عمومي بدن مادر و همچنين زيبايي پوست شكم تا پايان دوران بارداري مي شود.

بايد اشاره كرد كه مويز جزء آن دسته از محصولات مغذي است كه بشدت مصرف آن در دوران بارداري توصيه مي شود. مصرف مويز تاثيرات متفاوتي دارد، كمك به رشد سلول هاي بدن جنين، تامين انرژي مادر، كاهش استرس، تقويت هوش و حافظه جنين در حال رشد، كمك به شادي و آرامش مادر و همچنين بر سيستم عصبي جنين نيز تاثير مثبت مي گذارد.

آرامش مادر در دوران بارداري از موضوعات پراهميت هست چراكه نه تنها براي سلامت خودش بلكه براي سلامت جنين مهم بوده، به اين خاطر كه تمامي حالات مادر در دوران بارداري برجنين تاثير مي گذارد و همينطور تاثير مويز در سيستم عصبي جنين باعث مي شود رشد جنين به طور كامل انجام شده تا بعد از متولد شدن فرزند، اختلالاتي آن را تهديد نكند.

 

نكته پاياني :

مصرف آجيل ها در دوران بارداري كمك شاياني به سلامت مادر و همين طور جنين در حال رشد خواهد كرد و كيفيت سلامت كودك را در سنين بالاتر تضمين مي كند، لذا مصرف آجيل در اين دوران مادر را از مصرف قرص هاي ويتامين و تقويتي معاف كرده و مواد ضروري و لازم مادر و كودك در واقع از طريق طبيعت تامين مي شود، بنابراين مي توان آجيل ها يك انتخاب سالم و طبيعي در دوران بارداري محسوب مي شوند پس چه بهتر كه اين انتخاب هاي سالم را دريغ نكرده و در رژيم غذايي خود جاي دهيم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۹:۱۵ توسط:قاسم سليماني موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :